Deficyt kalorii dla utraty wagi

Kiedy jesz mniej kalorii niż spalasz, tworzysz deficyt kalorii, zwany również deficytem energetycznym. Musisz stworzyć deficyt kalorii, aby schudnąć. Deficyt kalorii jest czasami nazywany również deficytem energetycznym, ponieważ kalorie są jednostką ciepła lub energii.

Kalorie – Podstawowe fakty

Kalorie to jednostka energii. Jest to ilość ciepła potrzebna do podniesienia temperatury jednego grama wody o jeden stopień Celsjusza. Kalorie w pożywieniu dostarczają energii w postaci ciepła, dzięki czemu nasze ciała mogą funkcjonować nawet w stanie spoczynku.

Całkowita liczba kalorii, które spalasz każdego dnia jest nazywana Twoim całkowitym dziennym wydatkiem energetycznym lub TDEE. Kiedy TDEE jest obliczany, to zawiera:

Kalorie spalone w wyniku ćwiczeń i ruchów nie wysiłkowych

Kalorie spalone podczas trawienia (nazywane cieplnym efektem jedzenia lub TEF)
Kalorie, które spalasz, aby utrzymać podstawowe funkcje organizmu, takie jak oddychanie i krążenie krwi.
Aby dowiedzieć się, ile kalorii potrzebuje Twój organizm do wykonywania podstawowych funkcji, możesz oszacować tempo metabolizmu w spoczynku (RMR). Kiedy już poznasz swoją RMR, możesz skorzystać z kalkulatora, aby oszacować swoje całkowite dzienne wydatki na energię. Można go również przetestować w laboratorium lub w klubie zdrowia.

Wiele osób zużywa więcej kalorii, niż potrzebują do utrzymania swojej wagi każdego dnia. Kiedy konsekwentnie spożywasz więcej kalorii niż potrzebuje Twój organizm, dodatkowe kalorie są przechowywane w postaci tłuszczu.

Więc jak pozbyć się dodatkowego tłuszczu i schudnąć? Tworzysz deficyt kalorii. Ten deficyt energii zdarza się, gdy jesz mniej w ciągu dnia. Jeśli twój organizm nie otrzymuje kalorii, których potrzebuje do wykonywania wszystkich swoich niezbędnych funkcji, tworzysz deficyt kalorii.

Kiedy tworzysz deficyt kalorii, twój organizm otrzymuje energię lub paliwo z magazynowanego tłuszczu. Jest to dodatkowy tłuszcz, który nosisz na biodrach lub udach, w brzuchu i w całym organizmie.

Zgromadzony tłuszcz to zmagazynowana energia. Twoje ciało może go wykorzystać do dalszego ruchu, zamiast wykorzystywać energię z jedzenia. Kiedy twoje ciało spala tłuszcz dla energii, ty chudniesz.

Chociaż wydaje się proste, aby utworzyć deficyt kalorii i schudnąć, wielu dietetyków zmaga się z tym procesem. Nie jest to takie proste, jak się wydaje. Musisz stworzyć specyficzny deficyt energii, aby doszło do utraty wagi. Naukowcy szacują, że potrzebujesz 3500 kalorii na tydzień, aby stracić jeden funt tłuszczu.2

To wydaje się być dużo kalorii, prawda? Podczas gdy całkowita liczba wydaje się być wysoka, tygodniowy deficyt energii można podzielić na dzienne deficyty, aby utrata masy ciała była łatwiejsza do opanowania. Jeśli stworzysz deficyt 500 kalorii dziennie, osiągniesz całkowity deficyt 3500 kalorii na tydzień.

Jak stworzyć deficyt kalorii?

Więc jak stworzyć deficyt 500 kalorii na dzień lub 3500 kalorii na tydzień? Nie musisz umierać z głodu dzięki modnej diecie lub szybkiemu sokowi. W rzeczywistości istnieją trzy zdrowe sposoby na stworzenie deficytu kalorii do utraty wagi.

Jedz mniej jedzenia

Jeśli pokroisz swoje porcje, ograniczysz podjadanie i wybierzesz niskokaloryczne jedzenie w porze posiłku, będziesz spożywał mniej kalorii każdego dnia. Jeśli zmniejszysz swoje spożycie kalorii wystarczająco dużo, stworzysz deficyt kalorii na tyle duży, że będziesz mógł stracić na wadze.

Bądź aktywny

Ilość kalorii, jakiej potrzebuje Twój organizm każdego dnia zależy od poziomu Twojej aktywności. Obejmuje to zarówno ćwiczenia, które wykonujesz każdego dnia, jak i Twój ruch fizyczny bez wysiłku. Jeśli zwiększysz ilość potrzebnych organizmowi kalorii, ale nadal będziesz spożywał tę samą ilość kalorii z jedzenia, osiągniesz deficyt kalorii.

Połącz dietę i ćwiczenia

Najskuteczniejsi dietetycy łączą dietę i ćwiczenia fizyczne, aby schudnąć.3 Oznacza to, że mogą jeść 250 mniej kalorii każdego dnia, a następnie udać się na 60-minutowy szybki spacer, aby spalić dodatkowe 250 kalorii. Deficyt kalorii wyniósłby łącznie 500 kalorii. Jeśli stworzyłbyś podobny plan na każdy dzień, osiągnąłbyś deficyt 3500 kalorii potrzebnych do utraty wagi.

Nie ma znaczenia, który plan wybierzesz, aby stworzyć deficyt energii. Różne plany działają dla różnych dietetyków.

Ale jeśli rozumiesz i regularnie tworzysz deficyt kalorii, będziesz w stanie odchudzić się do swojej docelowej wagi.

Zacznij wpisywać wyszukiwane hasło powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij ESC, aby anulować.

Wróć na górę